22 april:

safe spaces in troubled times
- queer activism and meaning making practices

Välkommen till en paneldiskussion om Safe Spaces i svåra tider och Queer-aktivismens betydelse.

Ibland kan det kännas utmanande att hitta sin plats i en värld där förståelsen och stödet inte alltid är självklart. Men vi tror på att skapa hopp och trygga platser tillsammans, och att aktivism kan vara en kraftfull väg till att göra just det.

Paneldiskussionen arrangeras av Universitetskyrkan Uppsala, i samarbete med Uppsala HBTQ-studenter. Våra paneldeltagare Klara, Ise och Tilly delar med sig av sina erfarenheter och perspektiv på queer-aktivism, utifrån t.ex. klimatfrågor, HBTQ-rättigheter, spiritualitet, andlighet och existentiell hälsa. Vår moderator för kvällen är Linnea Lampa Kurkkio från Universitetskyrkan. Efter samtalet öppnar vi upp för frågor.

Talat språk är engelska.

Datum: 22 april
Tid: kl. 19-20.30
Plats: Ungdomens hus

TIDIGARE REGNBÅGSKVÄLLAR

Om du vill vara med och påverka innehållet och har förslag på gäster, ta gärna kontakt med oss på info@studentprast.uu.se.

Här kan du läsa om Svenska kyrkan och HBTQ.
Här kan du läsa om Equmeniakyrkan och HBTQ.