25 maj:

klosterliv och hällristningar: pilgrimsVandring till mariadöttrarna

Välkommen på pilgrimsvandring, lördag den 25e maj!

Ett tillfälle att komma ut i naturen, lära känna nya människor och känna historiens vingslag när vi tittar på 3000 år gamla hällristningar.

Den här gången tar vi abonnerad buss till Enköping, vandrar förbi flera olika hällristningar och landar hos Mariadöttrarna i Vallby, som berättar om sitt klosterliv.

Samling vid Domkyrkoplan, utanför Domkyrkan, kl. 9.15. Bussen avgår 9.30, sharp.

Schema:
9.15 Samling
9.30 Bussen går
10.30 Framme i Rickeby
Vi går mellan Rickeby och Vallby kyrka och tittar på hällristningarna. Lunch längs vägen
14.30 Fika hos Mariadöttrarna
15.30 Andakt/Bön
16.30 Hemfärd

Under vandringen varvar vi samtal med tystnad. Vi utgår under vandringen från pilgrimens sju nyckelord, som är: Frihet, enkelhet, tystnad, bekymmerslöshet, långsamhet, andlighet och delande. Vi berättar mer om dem på bussen dit.

Att ta med:
Kläder efter väder, bekväma skor, sittunderlag, lunch, snacks och vatten.

OBS! Vandringen är endast för studenter och unga vuxna.

Alla våra aktiviteter är kostnadsfria.

Varmt välkommen att anmäla dig nedan!